Ruhani

Ruhani (https://www.ruhani.net/)
-   Havas Bölümü Soru ve Yardım İstekleri (https://www.ruhani.net/havas-bolumu-soru-ve-yardim-istekleri/)
-   -   Riyazat ve Halvet Nedir? (https://www.ruhani.net/havas-bolumu-soru-ve-yardim-istekleri/5245-riyazat-ve-halvet-nedir.html)

Ebabil 02-11-2014 21:46

Elhamdulillah goren gozumuze nur vermıs Mevlam. Aklımızda bıze yeter gordugumuzu ıdrak edebılıyoruz. Sızde müşahade etmıssınız gordugumuzu beyan ederek tesekkur ederım. Sızınde, akıl ve goz ıkılısının bırlıkte hareket etme kabılıyetıne kavusmanız temennısıyle.

Hak Sever 02-11-2014 22:00

Haklısınız işte sayın ebabil, ikrar ve itiraf etitğiniz gibi sadece gördüğünüzü müşahede edebiliyorsunuz, görmediğinizi ise anlayamamaktasınız. Bunun için konudaki söz kalabalığını görüyorsunuz ama iki parağraf bir yerden, bir parağraf başka bir yerden, üç parağraf daha başka bir yerden toplama nedir ayırt edemiyorsunuz. Onu ayırt edebilmeniz için gözünüz önünde toplanması lazım ki nurlu gözünüzle görüp anlayabilesiniz. :)
Gözünüzün esaretinden kurtulupta duvarın arkasını görebilmeniz temennisiyle.
saygılarla bu konu üzerine olan tartışmamız inşallah karşılıklı temennilerimizle son bulmuştur.
Okuyan insanlar zaten kendi akıl, muhasebe ve vicdanlarına göre hüküm verip kendi doğrularını seçeceklerdir.

Ebabil 02-11-2014 22:05

Duvarın arkasını gormek benım ne haddıme sızler goruyorsunuz bende sızın gordugunuzu goruyorum yeterli. sadece verılen emeklerı gormezden gelyıorsunuz ben o konuya takıldım. hanı dedıgınız gıbı gozumle goruyorum ya sızın resımlerde verdıgınız bolumun altındakı yazıyıda ben gordum ama sızı duvar engellemıs sanırım yazının acıklaması olan bolumu gorememıssınız :) guzel cevabınız ıcın tesekkurler.

Hak Sever 02-11-2014 22:15

Emek asli olmak ve gasbi olmak üzere iki türlüdür. Gasbi emekler asla huzur bulmazlar. Bizde alıntıların arkasındaki asli emekleri düşünüyoruz.
Benim gördüğümü görüyorsanız yazdığımın doğrulunu kabul ediyor ama bilerek inkar ediyorsunuz, insanların yanıltılmasına ortak olduğunuzu kabul ediyorsunuz demektir. Kendiniz için itiraf olan bu gerçeği açık yüreklilikle söylediğiniz için teşekkür ederiz.
Şimdi saygı duyulacak bir itiraf içine girdiniz.

Ebabil 02-11-2014 22:19

kısı nasıl anlarsa bız oyle bırakırız. cumleler acık ve nettır. Akıl sahıbı ınsanlara sızınde belırttıgınız gıbı tarif gerekmez. tarıfte ettık anlatamadık. Gerisi okuyan kısılere kalmıstır. Bu konu altındakı sohbetı sahsım adına bıtırıyorum. formu gereksız cevaplarla mesgul ettım zaten yeterınce.

Hak Sever 02-11-2014 22:24

Fikir yapınızda gösterdiğiniz bu olgunlaşma için teşekkür ederiz. En azından bu sohbetin artık size faydası olduğu kanaatindeyim.

Alıntı:

Hak Sever Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 13464)
Haklısınız işte sayın ebabil, ikrar ve itiraf etitğiniz gibi sadece gördüğünüzü müşahede edebiliyorsunuz, görmediğinizi ise anlayamamaktasınız. Bunun için konudaki söz kalabalığını görüyorsunuz ama iki parağraf bir yerden, bir parağraf başka bir yerden, üç parağraf daha başka bir yerden toplama nedir ayırt edemiyorsunuz. Onu ayırt edebilmeniz için gözünüz önünde toplanması lazım ki nurlu gözünüzle görüp anlayabilesiniz. :)
Gözünüzün esaretinden kurtulupta duvarın arkasını görebilmeniz temennisiyle.
saygılarla bu konu üzerine olan tartışmamız inşallah karşılıklı temennilerimizle son bulmuştur.
Okuyan insanlar zaten kendi akıl, muhasebe ve vicdanlarına göre hüküm verip kendi doğrularını seçeceklerdir.

Alıntı:

Ebabil Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 13467)
kısı nasıl anlarsa bız oyle bırakırız. cumleler acık ve nettır. Akıl sahıbı ınsanlara sızınde belırttıgınız gıbı tarif gerekmez. tarıfte ettık anlatamadık. Gerisi okuyan kısılere kalmıstır. Bu konu altındakı sohbetı sahsım adına bıtırıyorum. formu gereksız cevaplarla mesgul ettım zaten yeterınce.

Alıntı:

Hak Sever Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 13464)
Haklısınız işte sayın ebabil, ikrar ve itiraf etitğiniz gibi sadece gördüğünüzü müşahede edebiliyorsunuz, görmediğinizi ise anlayamamaktasınız. Bunun için konudaki söz kalabalığını görüyorsunuz ama iki parağraf bir yerden, bir parağraf başka bir yerden, üç parağraf daha başka bir yerden toplama nedir ayırt edemiyorsunuz. Onu ayırt edebilmeniz için gözünüz önünde toplanması lazım ki nurlu gözünüzle görüp anlayabilesiniz. :)
Gözünüzün esaretinden kurtulupta duvarın arkasını görebilmeniz temennisiyle.
saygılarla bu konu üzerine olan tartışmamız inşallah karşılıklı temennilerimizle son bulmuştur.
Okuyan insanlar zaten kendi akıl, muhasebe ve vicdanlarına göre hüküm verip kendi doğrularını seçeceklerdir.


Ebabil 02-11-2014 22:29

Hak Sever kardes acık dıyecem gozundekı perdeyı kaldırda bak cevrene. benı anladıgın sekıl senı ılgılendırır :) az oncede dedım ya benım anlattıklarım senın anladıgın kadardır. ufkunu genısletmen temennısınde bulunabılırım ancak. ben demek ıstedıgımı demısım. Formu gereksız mesgul etmeyeyım dıye susuyorum artık. bu susma senın haklı ooldugunu gostermez. Sana tavsıyem tarafsız olarak sadece okudugunu anlamaya calıs kardes. verdıgın resımde genel bır acıklama var dogrudur ama altındakı satırlar yazarın genel bılgılerı acıklamasıdır. sız resım cekıp resmın altındakını goremıyorsunuz. Duvarın arkasındakı goremeyen sızsınız ama ne yazıkkı sızde olanı bende gordunuz. Bosa dememısler MÜMİN AYNADIR. bakan kendısını gorur dıye...

Hak Sever 02-11-2014 22:40

Sayın ebabil şimdi hakikaten bizi üzdünüz. Siz duvarın arkasını göremediğiniz gibi gözünüzün önündekileride göemiyorsunuz. Son yazınızdan bu sonuç açık ve net olarak açığa çıkmakta.
Allah nur vermiş gözüme derken sakın basiret bağlılığını nur zannetmeyiniz. Biliyorsunuz bu devirde insanlar şeytanları melek basiretsizliği irfan büyüyü havas zannedebiliyorlar.
Seniğn anlattıklarının v-benim anladığım kadar olabilmesi için
ilim ilim bilmektir
ilim kendini bilmektir
sen kendini bilmezsen
ya nice okumaktır
Yunus Emre

Dörtlüğündeki sırrı keşfedip kendini ifade edebilme sanatına sahip olman lazım.
İnsan ne kadar anladığına bakmadan karşıdakine ne kadar anlıyorsun diye bakamaz. Ne kadar anladın ki ne kadar anladığımı düşünebiliyorsun, kendini ne kadar tanıyorsun ki beni ne kadar tanıyorsun.
Alıntı ve toplama alimlik değildir, hakikate uygun gerçekleri görüp aşikar edebilmek, delilleri ile sunabilmek alimliktir.
Egonuzu yenmeniz ve bu anlamsız tartışmayı uzatmamanız temennisiyle.

Ebabil 02-11-2014 22:58

isin aslı ben tartısmıyorum sız sadece cevapları okudukca sınırlenıyorsunuz. cevap verebılmek ıcın kendınızı kasmanıza gerek yok. okuduklarınızı anlamanızı ısterım sadece. ben formu gereksız mesgul etmeyeyım dıye ıkı mesaj oncesınde yazmıstım zaten. konu bende coktan kapandı ama sız ofkelendınız bellı cevaplarınızdan uzatıyorsunuz konuyu. ıkı mesaj oncesındekı gıbı dıyeyım. formu gereksız mesgul etmenın anlamı yok. yenı konularla formu zengınlestırelım.

zeinarda 02-11-2014 23:46

Burası sadece düzeyli tartışmaların hoşgörüyle karşılanacağı,
bu düzeyli tartışmaların hedefinin ziyaretçiler olması gerçeğinin unutulmaması gereken bir platformdur....

Riyazetin ve halvetin asırlar öncesine dayanan tek ve gerçek bir açıklaması ve tanımı vardır,forumlarımızda akterilen de budur.....

Bunun için şu yazmış bu yazmış meselesine girmenizin hiç kimseye yararı olmaz....

Yapılacak bir tek şey var,bizleri en doğru bilgiye ulaştıranlara
<<Allah razı olsun>> demektir......

Hiç kimsenin bu bilgileri sahiplenmeye hakkı yoktur,asırlar öncesinin alimlerince tesbit edilip bugünlere gelen bilgileri
derleyip toparlayıp bizim anlayacağımız biçimde bizlere ulaştıranlara sadece müteşekkir olmamız gerekir......

Kimin bilgilerini kime empoze etmeye çalıştığınıza dikkat edin,bu bilgiler kimsenin tekelinde dğildir...Sözünü ettiğiniz kişiler zaten var olan bilgileri bizlere ulaştırmak için emek harcamışlardır.....Saygı duyarız.....ama burada sizlerin kraldan çok kralcı olmanıza bir anlam veremiyorum...

Ben Kerrar Hocanın eserlerini okudum,bilgilendim buraya aktardım......

hata var mı? YOKKKKKK

Neyi ispatlamaya neyi empoze etmeye çalışıyorsunuz.....


Tüm Zamanlar GMT +4.5 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:12.

Powered by vBulletin® Version kapalı
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0