Ruhani  

Go Back   Ruhani > Evrensel Enerjiler > Evrensel Enerji Sistemleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 04-29-2014, 01:52   #1 (permalink)

 
zeinarda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Üyelik tarihi: Oct 2012


Mesajlar: 1.827
Konular: 645

Karma Puanı: 2

Standart Ruhların Doktoru

Sûfi Yolu’nun yıldızları Mevlana Celaleddin, Hacı Bektaş Veli, Yunus Emre… aynı zamanda "Tabibu'l-Ervah: Ruhların Doktoru" olarak, huzur ve umut arayışlarımızın başvuru merkezidir. Tasavvuf’un, psikolojik sağlık açısından tedavi edici işlevi şaşırtıcı değildir:

Sûfi Yolu'na göre riya/gösteriş, kibir/büyüklenme, haset/çekemezlik... ruhumuzu yavaş yavaş öldüren birer kalbî hastalıklardır. Kalbî hastalıklar sadece Yüce Yaradan’la olan ilişkilerimizi değil psikolojk sağlığımızı ve hem kendi kendimizle hem de çevremizle olan ilişkilerimizi önemli ölçüde etkiler. Bu bakımdan Sûfiler, insanın insan-ı kâmil olabilmesi için kalbî hastalıklardan kurtulması gerektiğini savunur.


Pek çok sûfî gibi Mevlana Celaleddin de üstat-talebe ilişkisini, “hekim-hasta” ilişkisine benzetir. Sûfi Yolu’nun yıldızları olan Mevlana Celaleddin, Hacı Bektaş Veli, Yunus Emre… aynı zamanda "Tabibu'l-Ervah: Ruhların Doktoru" olarak, huzur ve umut arayışlarımızın başvuru merkezidir. Bu bakımdan Tasavvuf’un, psikolojik sağlık açısından tedavi edici (psikoterapötik) işlevi olduğunu söylemek şaşırtıcı olmasa gerek.




Fritjof Capra da, sadece Batı’da ciddi psikolojik teoriler ürettiğine ilişkin Batılı inancın “oldukça dar ve kültürel olarak şartlandırılmış bir görüş” olduğuna dikkat çekmektedir. Bu durum pek çok psikolog ve psikoterapist tarafından vurgulanmıştır.


Analitik Psikoloji ekolünün öncüsü Carl Gustav Jung (ö. 1961) psikoterapinin Batı için daha çok yeni bir şey olduğunu “Her kıtada insanların binlerce yıldan beri içgözleme dayanan ruhbilime başvur”duklarını belirtir.


Jung’a göre din de bir açıdan manevi bir terapi sistemidir; “din için psikoterapi sistemlerinin en gelişmişidir dersek, pratikte büyük bir gerçeği dile getirmiş oluruz.”


Erich Fromm’un (ö. 1980) görüş açısından Tasavvuf “psikolojik birer araştırma”dır. “Duygusal Zekâ” tezinin öncüsü Daniel Goleman da Tasavvuf’un “psikolojik kuramlar” içerdiğini vurgular.


Transpersonal psikoterapinin öncülerinden Stanislav Grof da Tasavvuf’un “insan ruhunun ve şuurun yüzyıllar süren derinlemesine araştırılmasının ürünü” olduğuna dikkat çeker.

Grof ve Goleman modern psikolojinin ve psiikoterapinin Tasavvuf’u da kapsayan bir görüş açısı geliştirmesi gerektiğini savunur.


Kültürel psikiyatrinin önemli isimlerinden Arthur Deikman, Sûfi Yolu’nun öğretilerin özünün bozulmadan çağın gereksinimleri doğrultusunda uygulanabilir güncel uyarlamalarına ihtiyaç duyulduğunu savunur.
zeinarda isimli Üye şuanda  online konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


gizli ilimler gizli ilim
Tüm Zamanlar GMT +4.5 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:39.


Powered by vBulletin® Version kapalı
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0
YASAL UYARI : İçerik sağlayacı paylaşım sitelerinden biri olan Ruhani.Net Adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K'nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. Ruhani.Net hakkında yapılacak tüm Hukuksal Şikayetler, Yöneticilerimiz ile iletişime geçilmesi yada iletişim formunu doldurulması halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde Ruhani.Net yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş sağlanacaktır. her yürlü sorunlar için email ; ruhaninet@gmail.com