Ruhani

Ruhani (https://www.ruhani.net/)
-   Fıkıh İlmi (https://www.ruhani.net/fikih-ilmi/)
-   -   Abdestin Sahih Olmasına Mani Olmayan Şeyler (https://www.ruhani.net/fikih-ilmi/39-abdestin-sahih-olmasina-mani-olmayan-seyler.html)

asi asyaaa 12-18-2011 05:00

Abdestin Sahih Olmasına Mani Olmayan Şeyler
 
Abdestin Sahih Olmasına Mani Olmayan Şeyler


http://umuthuzmeleri.files.wordpress.../09/abdest.jpg

1) Dudakların adet üzere yumuldukları zaman,görülmez bir halde kalan kısmını abdestte yıkamak lazım değildir.Bunların kuru kalması, abdeste zarar vermez.Bunlar ağza tabidir.
2) İyi olup, da henüz kabuğundan ayrılmamış olan bir çıbanın içini yıkamak lazım gelmez.
3) Şehirlilerin ve köylülerin tırnaklarındaki kirler ve bedenlerinden doğan kirler ve pire, sinek tersleri, abdestin sahih olmasına mani olmaz.
4) Boyacıların tırnaklarında kalan boyalar,zaruret sebebi ile abdestlerine zarar vermez.Fakat bir zarurete bağlı olmayıp tırnakların üzerinde birer ince tabaka teşkil eden ve altlarına suyun gitmesine mani olan boyalar, abdestin sahih olmasına manidir.Nitekim abdest uzuvlarına yapışmış olan hamur,mum,çapak gibi şeylerde böyledir.
5) Abdest uzuvlarından birinin bir zaruret sebebi ile yıkanmaması veya meshedilmemesi, abdestin sahih olmasına mani olmaz.Mesela bir yarayı veya ayakta bulunan bir yarık yerini yıkamak sahibine zarar verirse bunlar meshedilebilir.Meshde zarar verirse terkedilir.Aynı şekilde bir yaranın üzerindeki ilaç,yara mahallini aşmış olunca,bu aşılmış kısım yıkanır,fakat yıkanılması zarar verirse,mesh ile yetinilir.
6) Abdest esnasında veya abdestten sonra bir abdest uzvunun yıkanıp yıkanmadığında şüphe edilirse bakılır; eğer sahibi vesveseli değilse, yani çok kere böyle şüphe etmemekte ise, o uzvunu yıkar.Fakat vesveseli ise yıkamaz, şüphe etmesine bakılmaz.
7) Abdest aldığını kesin bildiği halde bozulduğuna şüphe eden kimse,abdestli sayılır.bu şüphe abdestine zarar vermez.Bilakis kendisinde abdesti bozucu birşey meydana geldiğini kesin olarak bildiği halde,daha sonra abdest alıp almadığına şüphe eden kimse, abdestsiz sayılır,çünkü yakin (kesin olan bir durum) şek (şüphe) ile zail (yok) olmaz.
8) Abdest uzuvlarından biri veya birkaçı bulunmayan kimse için yalnız mevcut uzuvlarını yıkamak lazım gelir.Meselaayakları kesilmiş olan bir kimseden bunları yıkamak farzı düşmüş olur, bu hal abdestin sahih olmasına, tam olmasına mani olmaz.
KAYNAK; Büyük islam ilmihali (Ömer Nasuhi Bilmen)


Tüm Zamanlar GMT +4.5 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:07.

Powered by vBulletin® Version kapalı
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0