11-07-2012, 22:21 | #2 (permalink) | |
Üyelik tarihi: Oct 2012
Mesajlar: 1.884
Konular: 657
Karma Puanı: 2
|
Alıntı:
Sorunuzıu aslında tam anlamadım,ama anladığım kadarıyla cevaplayım, Bu dünyada yaşadığımız herşeyin hesabı ahirette sorulur.... Bize kutsal kitabımızda haber verilen budur....Yaşadığınız olumsuzluklarda mazlumsanız,bu dünyada size kötülük yapanlar tevbekar olup sizden helallik almadığı sürece ahirette hesaba çekilir..... Bunun tersi olarak sizden müşteki olanlar varsa,sizin de onlardan helallik isteyip tevbekar olmazsanız ahirette bunun hesabı sorulur... Her halukarda bu dünyada yaşanan herşey bu dünyada kalır ama hesabı hem bu dünyada hem de ahirette sorulur... |
|
11-07-2012, 23:00 | #3 (permalink) |
Üyelik tarihi: Jun 2012
Mesajlar: 61
Konular: 11
Karma Puanı: 2
|
Yani mesela bir insan dünyada elinde olmasada yaşadığı kötülüğü hiç yaşamamış sayabilirmi eğer masumsa.
--------------- Şöyle anlatayımİnsanlar uykudadırlar, ölünce uyanırlar. sözünden bu dünyada yaşadığımız bize acı veren olayların aslında hiç yaşanmamış olmasını dilesek Allah bunu kabul edermi? |
11-07-2012, 23:42 | #4 (permalink) |
Üyelik tarihi: Oct 2012
Mesajlar: 1.884
Konular: 657
Karma Puanı: 2
|
İnsanlar uykudadırlar, ölünce uyanırlar.
Buradaki mana anladığınız anlamda bu dünyada yaşadıklarınızı ahirette de yaşayacağınız anlamı taşımaz.. Bu dünyada yaptıklarınızdan pişmanlık veya huzur duyacağınız anlamına gelir..... Ahirete göçtükten sonra eğer bu dünyada Allahın yolundan peygamber efendimizin sünnetinden sapmış iseniz ve ölmeden günahlarınızı farkedip tevbe etmemişseniz ahirete göçüp hesaba çekildiğinizde uyanmış olursunuz,ve pişman olursunuz..... Yoksa bu dünyada yaşadığınız üzücü ve sizi inciten olayların orada yaşanacağı anlamı çıkmaz..... Kutsal kitabımızda da bu açıkça belirtilmiştir....Her kul yaptığı iyiliklerden de kötülüklerden de orada yargılanacak iyi amel sahipleri cennete girecek,kötülük yapanlar ise bunun cezasını çekecektir...... sizin sözünü ettiğiniz ölünce uyanmak sözü bu dünyada tevbekar olmayan günaha batan kişilerin öldükten sonra uyanacakları anlamını taşır..... Tevbekar olan ve bu dünyada Allah yolunda olanlar zaten bu dünyada uyanık kullardır..... Bu dünyada yaşadıklarımızı öte dünyada asla yaşamıyacağız ama hesabını vereceğiz..... |
11-14-2012, 14:51 | #7 (permalink) | |
|
Alıntı:
Böyle düşüncelerle kalbinizi ve inancınızı karartmayın. İlmi Ledün ve Lehvi Mahfuzu araştırıp okuyun. Allah doğrusunu bilir, selametle |
|
02-07-2014, 06:48 | #9 (permalink) | |
Üyelik tarihi: Feb 2014
Mesajlar: 7
Konular: 3
Karma Puanı: 2
|
Alıntı:
Bismillahirrahmanirrahim Esselamu aleyküm Allah c.c. kadir-i mutlaktır. Yanlız kul dilediği veya dileyeceği dileklerinde haddi aşmamalıdır. Sizin sorunuz biz dileyelim Allah c.c. nasılsa Kadir dir dileğimizi gerçekleştirsin gibi olmuş evet istese sizin yaşadığınız olumsuzlukların hepsini yok sayabilr ama aynı zamanda sizi nasıl bir damla sudan yarattıysa bir avuç toprağada dönüştürebilir. Allahın c.c. sıfatlarının iyi bilinmesi itikadi olarak bizlerce çok eksik bırakılmış bir eğtimdir. Allah c.c bu sıfatlarını bizlerin Onu daha iyi tanıması için bildirmiş ve daha iyi anlaşılması içinde bunu itikadi mevzu halinde bizlere ilim olarak sunmuştur. Yani bunları bilmek bir çok meseleninde aslında çözülmesi demektir. Eğer olmasaydı Allahın c.c. Tekvin sıfatı ile yada Kün emri ile yaratması arasındaki farkı, neden emir yada sebeplere binaen yarattığı arasındaki farkı bilemezdik.... Bu nedenle konuları araştırırken belli sıfatları değil komple ele almak gerekmektedir. Allah c.c Tevvab dır deyip günahta ısrar etmek Celal olduğunun unutulması demektir, Kadir olduğunu bilip olmayacakları dilemek Onun cc. Vaadinden dönmeyeceğini unutmaktır ki Rum Suresi 6 Ayette Rabbimiz Taala böyle buyurmakta ve eğer vaadinden dönmeyecekse o zaman Zilzal Suresi devreye girerki ordada Allah c.c zaten vaadini bildirmiştir. Lakin bu Allahın c.c. Kadirliğine engelmidir ....? el cevap Haşa o Kadir-i Mutlaktır..... Allah c.c. itikadı sağlam ve itikadı şaşmayan kullarından eylesin bizleri...amin vesselam |
|
|
|