Ruhani  

Go Back   Ruhani > Gizli İlimler > Cinler ve Şeytanlar

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 02-09-2012, 18:30   #1 (permalink)

 
Sahir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Üyelik tarihi: Dec 2011


Mesajlar: 656
Konular: 633

Karma Puanı: 10

Standart Başkaları İle İlişkilerde Cinlerden Korunma

Müslüman bir kimsenin başkaları ile ilişkilerinde şeytanın şerlerinden
esenliğe kavuşmasını sağlayabilecek yolların bir kısmı da aşağıda
gösterilmiştir:
1- Müslümanlar arasında candan sevgiye dikkat etmek, karşılıklı
nefretten ve uzaklaşmaktan sakınmak: Buna delil Muslim'in Sahih'inde
Kıyametin, cennet ve cehennemin sıfatları bahsinde rivayet ettiği Câbir
Radıyallahu anh'dan gelen şu hadis-i şeriftir: Peygamber Sallallahu
aleyhi vesellem'i şöyle buyururken dinledim:
"Şüphesiz ki şeytan arap yarımadasında namaz kılanların kendisine
ibadet edeceklerinden ümidini kesmiştir. Fakat aralarını bozmakla (da
yetinir)."
Hadisi aynı şekilde hadis imamlarından bir topluluk rivayet etmiştir.
Sünen'inde Tirmizî, Bir ve sıla bahsinde, Ahmed, Müsned'inin değişik
yerlerinde Ebu Ya'lâ da Müsned'inde rivayet etmiştir.
Feyzu'l-Kadîr'de şunları söylemektedir: "Maksat arap yarımadasında
mü'minlerden herhangi bir kimsenin puta ibadete geri döneceğinden,
tekrar şirke girip irtidad edeceğinden şeytanın ümidini kesmiş
olduğudur. Bazı arapların irtidad etmesi onun ümit kesmiş olmasına
aykırı değildir ve bu çürütücü bir delil olarak ileri sürülemez. Yahutta
onlar puta ibadet etmedikleri için onların irtidadları bu buyruğa aykırı
değildir ya da namaz kılanlar namaz kılmak ile şeytana ibadeti birarada
yapmayacaklardır, demektir. "Fakat aralarını bozmak (da ona
yeterlidir)." Yani kışkırtmak için çalışır yahutta birbirlerine karşı onları
kışkırtır ve onları fitnelere, savaşlara ve kin duymaya iter. Kadı dedi ki:
Tahrîş (kışkırtmak) bir şeye karşı bir tür aldatmak ile birlikte teşvik
etmek demektir. Şeytanın ancak marifet-i ilâhiye konusunda basiret
sahibi kimselerin anlayabilecekleri ince vesveseleri vardır. İmamlardan
birisi şöyle demiştir: Özellikle arap yarımadasını sözkonusu etmesi
oranın vahyin indiği yer oluşundan dolayıdır..." [85]
2- Cemaale birliktelik: Tirmizî'nin Sünen'inde Fiten bahsinde İbn
Ömer'den naklettiği şu rivayet buna delildir: Ömer bize Câbiye'de bir
hutbe irad edip dedi ki: Ey insanlar! Ben vaktiyle Rasûlullah Sallallahu
aleyhi vesellem'in önümüzde ayakta durduğu gibi sizin önünüzde
duruyorum. O bize şöyle demişti:
“Sizlere ashabımı tavsiye ederim, sonra onlardan sonra gelenler, sonra
onlardan sonra gelenleri. Daha sonra yalan yayılacak. Öyle ki, kişiden
yemin istenmeden o yemin edecek, şahit şahitlik etmesi istenmeden
şehadette bulunacak. Dikkat edin! Eğer bir erkek, bir kadın ile tenhada
başbaşa kalacak olursa mutlaka onların üçüncüleri şeytan olur. Sizlere
cemaate bağlanmanızı tavsiye ederim. Tefrikadan çok sakının. Şüphesiz
şeytan tek kimseyle birliktedir. İki kişiden ise daha uzaktır. Her kim
cennetin geniş yerini arzu ederse, o cemaatten ayrılmasın. Her kimin
işlediği güzel iş onu sevindirir, işlediği kötülük onu rahatsız ederse işte
o kimse, mü'min demektir."
Ebu İsa (Tirmizî) dedi ki: Bu hadis bu cihetiyle sahih ve garîb bir
hadistir.
Bu hadisi buna yakın ifadelerle Beyhâkî, es-Sünenu'l-Kübrâ'da, İbn Ebi
Ebi Asım, es-Sünne'de, Nesâî, Sünen'inin Tahrimü'd-dem bahsinde
Arfece b. Şureyh el-Eşcaî'den diye rivayet etmişlerdir. Arfece dedi ki:
Ben minber üzerinde Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem'i insanlara
hutbe irad ederken gördüm, dedi ki:
"Benden sonra şunlar şunlar olacaktır. Her kimin cemaatten ayrıldığını,
yahutta Muhammed Sallallahu aleyhi vesellem ümmetini bölmek
istediğini görürseniz kim olursa olsun onu öldürünüz. Şüphesiz Allah'ın
eli cemaat üzerindedir ve şüphesiz şeytan cemaatten ayrılan kimse ile
birlikte koşar."
3- Gereksiz yere tartışmadan ve atışmadan çekinmek: Buna Darimî'nin
Sünen'inin Mukaddimesinde zikrettiği Muhammed b. Vasi'in şöyle
dediğine dair rivayet tanıklık etmektedir: Muslim b. Yesâr şöyle derdi:
"Tartışmadan uzak durunuz. Çünkü o alimin bilgisizlik anıdır ve bu
sayede şeytan onun yanılmasını sağlamaya çalışır."
Hadisi bu şekilde Ebu Nuaym Hilyetu'l-Evliyâ adlı eserinde [86], İbn
Sa’d da et-Tabakatu'l-Kübrâ'da [87] rivayet etmişlerdir.
4- Övgüde aşırıya kaçmamak: Buna Ebû Dâvûd'un Sünen'inde Edeb
bahsinde rivayet ettiği Ebu Nadra'nın Mutarrif'den şöyle dediğine dair
nakli tanıklık etmektedir: Babam dedi ki:
“Ben Âmir oğulları heyeti ile birlikte Rasûlullah Sallallahu aleyhi
vesellem'in yanına gittim.
“Sen bizim seyyidimizsin”, dedik, o:
“Seyyid yüce ve mübarek olan Allah'tır” dedi. Bu sefer:
“Sen fazilet itibariyle bizim en üstünümüz, cömertlik itibariyle bizim
en büyüğümüzsün”, dediler. Peygamber:
“Kendi aranızdaki sözler gibisini ya da sözünüzün bir kısmını söyleyin,
sakın şeytan sizleri aşırılığa sürüklemesin." diye buyurdu.
İmam Ahmed, Müsned'inde, Enes Radıyallahu anh'dan rivayet ettiğine
göre bir adam:
“Ey Muhammed, ey bizim en hayırlımız, ey en hayırlımızın oğlu, ey
seyyidimiz (efendimiz) ve ey efendimizin oğlu”, diye hitap etti.
Peygamber şöyle buyurdu:
"Siz kendi aranızdaki söz gibi söyleyiniz. Şeytan -ya da, şeytanlarsizleri
aşırıya sürüklemesin. -Bu iki ifadeden birisini kullandı.- Ben
Allah'ın kulu ve Rasûlü Muhammed'im, ben Allah'ın kulu ve Rasûlü
Muhammed'im. Yüce Allah'ın beni getirdiği konumun daha yukarısı bir
konuma yükseltmenizi sevmiyorum."
5- Hakim adaletli olmaya dikkat edecek, zulümden sakınacak. Buna
Tirmizî'nin Sünen'inde Ahkâm bahsinde sabit olan Abdullah b. Ebi
Evfa'nın şöyle dediğini belirten rîvâyet tanıklık etmektedir: Rasûlullah
Sallallahu aleyhi vesellem buyurdu ki: "Şüphesiz Allah haksızlık
yapmadıkça hakim ile birliktedir. Haksızlık yaptı mı onu kendi haline
bırakır ve bu sefer şeytan ondan ayrılmaz."
Hadisi böylece Beyhâkî de es-Sünenu'l-Kübrâ [88]'sında şu lafızla rivayet
etmiştir:
"Şüphesiz aziz ve celil olan Allah zalimlik yapmadığı sürece hakim ile
birliktedir. Eğer haksızlık yaparsa Allah ondan uzaklaşır ve şeytan onun
yakasını bırakmaz."
Aynı şekilde Deylemî de bu hadisi el-Firdevs bi Me'suri'l-Hitab adlı
eserinde [89] şu lafızla rivayet etmektedir: “Şüphesiz aziz ve celil olan
Allah, hainlik etmediği sürece hakim ile birliktedir. Şayet hainlik
ederse Allah ondan uzak kalır ve şeytan onun yanından ayrılmaz."
Feyzu'l-Kadîr'de [90] hadisi açıklarken şunları söylemektedir: "Allah
yardımı, irşadı desteklemesi ile hakim ile birliktedir. Verdiği hükümde
haksızlık etmedikçe ona yardımcı olur. Verdiği hükümde kasten zulme
sapmağı sürece böyledir, demektir. Verdiği hükümde zulme sapacak
olursa Allah onu kendi haline bırakır yani onu doğrultmayı, ona başarı
ihsan etmeyi terkeder. Şeytan onun yakasına yapışır, onu aldatır,
saptırır. Yaptığı zulüm, işlediği batıl, bezendiği kötü nitelikler ve çirkin
bayağılıklar sebebiyle yarın onu rezil ve zelil kılmak için çalışırr."
6- Şaka yollu dahi olsa müslümana silahla işaret etmemek: Nitekim
Muslim'in Sahih'inde el-Birr ve's-Sıla bahsinde ve başkalarının Ebu
Hureyre Radıyallahu anh'dan rivayet ettikleri hadis bunu
göstermektedir. Ebu Hureyre birtakım hadisleri nakledip, aralarında
şunu da zikretmiştir: Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem yine buyurdu
ki:
"Sizden herhangi bir kimse silahla kardeşine işaret etmesin. Çünkü
sizden herhangi bir kimse farkında olmaksızın belki şeytan onun eliyle
atış yaptırır ve böylelikle o da ateşin bir çukuruna düşer."
Nevevî dedi ki: Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem'in: "Kimse silâhla
kardeşine işaret etmesin. Çünkü belki de o bilmeksizin şeytan herhangi
birinizin elinden atış yaptırır." Hadisi bütün nushalarda bu şekilde şın
harfinden sonra ye harfi ile "lâ yuşîru: işaret etmesin" şeklindedir ve
sahih olan şekil de budur. Çünkü bu yüce Allah'ın: "Hiçbir anneye zarar
verilmez." (el-Bakara, 2/233) buyruğunda olduğu gibi haber lafzında
gelmiş bir nehiydir. Daha önce bir kaç defa da işaret ettiğimiz gibi bu
bizzat nehy lafzından daha beliğdir. "Belki şeytan atış yapar." ifadesini
biz de noktasız ayn ile (yenziu şeklinde) yazdık. Kadı da Muslim'in
bütün rivayetlerinden böylece nakletmiştir. Bizim bölgemizin
nüshalarında da hep bu şekildedir. Manası da şudur: Onun elinden atar
ve onun atışını gerçekleştirir. Muslim'in dışındaki rivayetlerde noktalı
gayn ile rivayet edilmiştir. Bu da teşvik anlamını verir. Yani o silahla
vurmayı gerçekleştirmeye onu iter ve bu işi ona süslü gösterir." [91]
Sahir isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
başkaları, cinlerden, ilişkilerde, korunma

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


gizli ilimler gizli ilim
Tüm Zamanlar GMT +4.5 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 11:38.


Powered by vBulletin® Version kapalı
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0
YASAL UYARI : İçerik sağlayacı paylaşım sitelerinden biri olan Ruhani.Net Adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K'nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. Ruhani.Net hakkında yapılacak tüm Hukuksal Şikayetler, Yöneticilerimiz ile iletişime geçilmesi yada iletişim formunu doldurulması halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde Ruhani.Net yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş sağlanacaktır. her yürlü sorunlar için email ; ruhaninet@gmail.com
sakarya escort sakarya escort sakarya escort sakarya escort serdivan escort izmir escort eporner